Pages Menu

Torenlaan 11B‎
035 69 321 94
1402 AT Bussum
info@oefentherapie-bussum.nl
TwitterFacebook
Categories Menu
  • Bewegen, leren op school en gedrag verbeteren.

    9 januari, 2016
    • Al een paar jaar was ik op zoek naar de ‘missing link’ waarmee ik de kinderen (én volwassenen) beter kan helpen.
      Want orthopedische klachten en problemen met de motoriek behandelen doe ik al jaren maar ik wilde nog een stap dieper gaan naar de oorzaak van deze problemen.

      Enkele jaren geleden deed ik een cursus reflex integratie van het INPP en was daar enthousiast over. Echter het was maar één dag met beperkte achtergrond informatie.
      Nu heb ik echter een uitgebreide en diepgaande cursus reflexintegratie MNRI (Masgutova Neuro-motor-sensory Reflex Integration) gedaan en ja, dát is het dus!

      Kinderen en volwassenen met uiteenlopende problemen veel grondiger en met beter resultaat behandelen kan met deze methode, náást mijn kennis als Kinderoefentherapeut en Oefentherapeut . Dit is voor mij de ‘missing link’.

      Kijk hier voor verdere informatie over deze methode.
      Of neem een kijkje op de website van de Masgutova methode Nederland

  • Nieuwsbrief onderwijs najaar 2015

    3 oktober, 2015
    • Als je dit ziet bij kinderen in je klas..

      • moeite met overschrijven van het bord
      • bij het schrijven op de tafel liggen en rechtop zitten niet volhouden
      • onderuitgezakt zitten
      • vaak gaan staan
      • concentratieproblemen
      • schrijfproblemen (lettervormen, lijn volgen, enz.)
      • niet stil kunnen zitten
      • werkjes niet op tijd afkrijgen
      • vaak vallen of zich afzijdig houden tijdens het spelen in de pauze
      • niet goed meekomen met gym


      en je hebt al een tijdje geprobeerd om samen met het kind een oplossing  hiervoor te bedenken maar jullie komen er niet goed uit,
      dan heb ik de volgende oplossingen en hulpbronnen voor je:

      1. Meestal kan ik de oorzaak ontdekken door onderzoek. Deze is vaak én-én.
      2. Ik kan het kind zowel als jou als leerkracht/IB-er behulpzaam zijn met de communicatie naar ouders.
      3. Kom ik meekijken in de klas, als dat nodig is.
      4. Krijg je via de mail (of telefoon) toegespitste en praktische informatie.
      5. Heb ik veel bruikbare tips voor in de klas en de les (lees: de vaardigheid, zie lijst hierboven).
      6. Je kunt mij dus gebruiken als vraagbaak.


      Zo worden je lessen nóg effectiever en hou je meer tijd over om les te geven.

      Kijk ook even hier als het over schrijven gaat.

  • Motorische mijlpalen en het signaleren van motorische problemen

    27 februari, 2015
    • Als leerkracht ziet u dagelijks een groep kinderen bewegen, maar wat is nu een leeftijdsadequate motorische ontwikkeling en wanneer heeft een kind ondersteuning nodig? De informatie op deze website geeft u meer inzicht hierin.